The Way Out
Žaneta wants her young daughter to receive an education, she hankers after peaceful summer holidays and hopes that her partner David will stop looking at other women. You can sort certain things out behind closed doors, but when they treat you with contempt because you’re a Romany woman, there’s nothing you can do about it. This unembellished drama was the first Czech film to be screened at Cannes in sixteen years.