Wild Tales
An audience favorite at this year’s Cannes festival co-produced by the Almodóvar brothers is a dark fairytale comedy featuring six kinds of revenge. Subversive humor and surprising resolutions connect uniquely constructed segments that explore the radical transformation of civilized citizens into rabid, unpredictable creatures.
A demolition engineer, a cook and a waitress in a godforsaken roadside diner, a nonchalant businessman in hostile country, a pair of newlyweds at a posh wedding, and a millionaire enjoying amicable relations with both his family and his employees … Meet the protagonists of six stories by writer and director Damián Szifrón, normal people with lives just like ours. But only until an ordinary situation – the kind of slight injustice that millions of people the world over have to face on a daily basis – yanks the conformist mask of normality from their faces. Nerves become frayed and boundaries of decent behaviour are overstepped with the speed of a rabid animal. Co-produced by the Almodóvar brothers and an audience favourite at this year’s Cannes festival, this black comedy compilation describes six kinds of revenge, along with resolutions that arguably defy all reason. But let’s get real: losing control can be so liberating.