Twelve Tales Told
Every Hollywood film starts with the trailer of the studio that made it. With mathematical precision, this four-minute 3-D deconstruction of grandiosity edits together 12 of these iconic intros to demonstrate that the stories from these dream factories can also be written by the factories themselves.
A simple concept on the principle of found footage, the maximum impact of a spectacle that has broken down. In typical Hollywood fashion, the movies produced at its studios begin with fanfares in the form of their more or less grandiose studio trailers. We see them every time we go to the movies – but never in the manner conceived by Austrian director Johann Lurf. His playful and comprehensive reworking (even in 3-D) deconstructs these Hollywood icons with hypnotic simplicity, offering a new, audio-visually unrelenting look at something notoriously familiar.