The Witch
The year is 1630. A devout family is expelled from a community of settlers and has to build a new life in the desolate forests of New England. But their determined efforts to create a safe haven in an inhospitable environment do not bring them the outcome they desire. The mysterious disappearance of a new-born child, who vanishes literally in the blink of an eye, is just the start of a series of mishaps the family has to endure. Are they are under some kind of curse? Is it a mere coincidence, a devious plot contrived by a supernatural being living in the surrounding woods, or is their daughter a victim of sorcery? This raw and uncommonly atmospheric film, which met with a rapturous reception and won the prestigious Directing Award at this year’s Sundance festival, leaves viewers stunned as they continue to relive the family’s hardships. The work’s impact is further enhanced by the filmmakers’ decision to piece the dialogue together from the authentic language of period myths and legends. This devastating cinematic experience, relying on a gradual yet stifling oppressiveness, will overcome even the most seasoned cinephile.