The World Is Mine
Sixteen-year-old Larisa lives in a small coastal town in a social environment where image and money afford power over others. With courage and a dogged determination that commands and intimidates, Larisa attempts to attain just such a “dream.” Talented Romanian first-timer Nicolae Tanase captures the most intense period of a person’s life with skill and disarming authenticity.
Sixteen-year-old Larisa lives in a small town by the sea. Her relationship with her mother, who struggles with a lack of finances, is far from ideal, and in addition to that, the girl has to care for her helpless grandmother pretty much by herself. When Larisa falls in love with Florin, the local playboy, she acquires a powerful enemy in Anna, a girl from a wealthy family who is determined to get rid of her rival at all costs. The small-town world in which good looks and money play the leading role does not favor Larisa. However, the stubborn girl is ready to do whatever it takes to win love and admiration, and she resolutely pushes ahead to make her dreams come true…. In his low-budget debut, talented Romanian director Nicolae Constantin Tănase entrusted most roles to non-pro actors whom he discovered primarily via Facebook. Their perfectly natural performances significantly contribute to the authenticity of Tănase’s perspective on a period of life filled with defiance and heightened emotions.