Krisha
In her 60s and still not a conformist, Krisha arrives at her sister’s house to celebrate Thanksgiving with the entire family. During preparations for the meal, however, old wounds are reopened. This stylistically courageous drama is the debut of Trey Edward Shults, a former Terrence Malick student. Awarded at SXSW.
Krisha is the black sheep of a large Houston family. When she visits for Thanksgiving, the affected welcome is hardly convincing. Krisha, who hasn’t seen her relatives in many years, tries to fit in, but this doesn’t mean that she has to give up her secret treasure chest full of various medicines. The more she tries to put on a pleasant face, the sooner the false smile disappears. Making this film was a highly personal family affair for the director – he cast his aunt, mother and grandmother in the main roles. Krisha’s estranged son is played by Shults himself, and the movie was filmed over the course of eight days in his family home. The long shots which Shults uses to intensify the atmosphere of the family home alternate with jarring sequences at just the right moments, and the whole film is accompanied by organic music that will set your teeth on edge. “I approached the editing the same way as the visuals – to make everything from Krisha’s point of view, as we go on this journey with her.”