The Father Tapes
When Albert Meisl began to suspect that his father was writing the final chapter of his life, he decided to visit his parents with a movie camera in tow. This harrowing documentary deliberately suppresses any estheticization of the hopeless situation, thereby placing us in the role of disinterested observers of their sorrowful parting.