IEC Long
Macao, the former Portuguese colony on Chinese soil, was known as a center of fireworks production. The IEC Long factory, the last monument to the area's industrial past, today lies in ruins. The half-hour documentary captures the eerie silence and starkness of a place that for decades belched out products guaranteed to provide explosive fun.