The Other Side
For his latest film, one of today’s most expressive filmmakers moved from Texas to Louisiana where his “photographic” eye focuses on folk living on the fringes of society. Here he confirms his remarkable talent for observation and his ability to present a respectful, nonjudgmental glimpse into an internal world of wounded souls. The picture was presented in this year’s Un Certain Regard section at the Cannes IFF.