Sleeping with Other People
One crazy night college students Jake and Lainey lose their virginity to each other. When their paths cross twelve years later and they discover they have both become serial cheaters, they realise that a platonic friendship is the only thing that might save them. This romantic comedy, demonstrating to what extent a pact like this is even possible, takes up the reins of the cult romance When Harry Met Sally....
One wild evening at college, Jake and Lainey spend the night together. It’s the first time for both of them. When they meet 12 years later in New York, they realize they’ve both had problems remaining faithful to their various partners. Despite feeling strongly attracted to each other, they decide to keep their friendship purely platonic in order to help each other find a healthy relationship. This is the theoretical agreement between the professional charmer and the fragile beauty, but it’s tested at every turn. An audience hit at this year’s Sundance festival, this romantic comedy pays tribute to Rob Reiner’s cult smash When Harry Met Sally, with equally sharp dialogue and a disarming sense of humour. But the film wouldn’t have been such a success without excellent performances by Jason Sudeikis and Alison Brie in the leads, supported by Jason Mantzoukas, Natasha Lyonne and popular indie actor Adam Scott.