In the second part of Arabian Nights, Scheherazade continues to perform for her life, trying not to bore the King with mournful tales about the gloom besetting the afflicted land: “It hath reached me, O auspicious King, that a distressed judge will cry instead of giving out her sentence… The residents of a tower block in the suburbs will save parrots… while surrounded by dead people and ghosts, including in fact a dog that...” And with daybreak, Scheherazade falls silent. The theatrical stylization allows the director to engage in a hyperbolic look at the human race that contrasts sharply with the realistic story of the clever dog Dixie and his unhappy owners. In Gomes’ film no holds are barred and it is up to the viewer to be the co-narrator of the tales told. This distinctive filmmaker’s three-part picture garnered much attention at this year’s festival in Cannes.