Chrieg
Fifteen-year-old Matteo seems to personify all the possible vices of puberty – he is ignorant, disrespectful, aggressive, bored, he has no positive agenda, and he’s tried both sex and drugs. His dysfunctional family is partly to blame and he is constantly at loggerheads with his father. After one particularly bad spat his parents decide to carry out the threat they made some time previously and allowed to hang over their son. The young man is taken to a remote farm in a bleak mountainous region where cases like his are treated with hard physical labour. Except that nothing is run on the farm as it should be: the tutor in charge is completely out of it, drunk the whole time, allowing his three underage reprobates to do as they please. The severity of the depiction echoes the cruelty of their behaviour towards Matteo, as the teenagers subject him to various harrowing ordeals before accepting him as one of their own. Their emerging friendship ultimately becomes a matter of life and death. During one wild joyride into town Matteo makes a mistake that will change their lives forever.