Always Together
Director Eva Tomanová’s film, presented in the Competition for First Appearance at the top documentary festival – IDFA in Amsterdam, faithfully captures the life of the 11-member Mlčoch family, who live in primitive conditions in the Bohemian Forest, guided by their father’s extremely rigid view of paternal authority.
25 years ago, Petr Mlčoch, a university graduate from a Plzeň prefab apartment block, decided to take a radical step. He and his new bride Simona moved to a trailer standing in the middle of a Bohemian Forest meadow and began to realize Petr’s dream of a life of complete family freedom, devoid of civilization’s every convenience. Today they have nine children and even a grandchild from their eldest daughter. But their idyllic existence living under primitive conditions amid the enchantments of nature has one fundamental drawback: absolute obedience to and unconditional respect for the highest authority, here represented by the male head of the family. Director Eva Tomanová has known the Mlčochs for almost ten years, and her film, presented in the Competition for First Appearance at the top documentary festival – IDFA in Amsterdam, faithfully captures what it’s like to live with a man who experiments with his own family. Or put another way, to what extent are the restrictions on his children, whose lives are defined by their father’s extremely rigid view of paternal authority, masked by the apparent freedom of a natural life?