Vanishing Circuit
This dreamlike movie, created under the influence of Chris Marker’s legendary film La jetée (1962), introduces a man who begins to perceive the world through the eyes of a complete stranger. This fragile cinematic poem takes us to the Japanese metropolis, traversing it with a perception that is both pacifying and provocative.
More than 50 years after the creation of the legendary La jetée (1962, dir. Chris Marker), Japanese director Shunsuke Hasegawa has come out with a film in which he selectively stops and sets in motion parts of the image, aiming for an ideal visual accompaniment to the melancholy story of the conflict between two wandering souls. They encounter each other from a distance in a calm, even motionless world that bears traits familiar to the inhabitants of any modern megalopolis but which emotionally plays on almost antithetical strings, offering at the same time a very exciting yet subdued experience.