A film based on a true story. In Lebanon in 1986, Irish teacher of English Brian Keenan was abducted and held by Muslim fundamentalists for nearly five years before being released.
Lebanon, 1985. Irishman Brian Keenan is an English teacher who arrived in Beirut from Belfast five months earlier. One fateful day he leaves home to go and teach. But in front of his house he encounters a foursome of Muslim fundamentalists; they throw him in the trunk of a car and cart him off to an unknown destination. His captors insist that he be blindfolded whenever they communicate with him. At first, out of protest, Brian refuses to eat. In his isolation many memories come to him: of his childhood, of his own split society. After some time he is transferred to another location, and there he meets fellow prisoner John McCarthy, an Englishman with whom he will spend four long years. Mere pieces on the chessboard of international politics, the two men are separated by a seemingly unbridgeable gap of understanding due to their entirely different backgrounds and characters. The stubborn, working-class Irishman, who went to Lebanon to escape from Belfast, stands in sharp contrast to the young and charming Englishman, a journalist who ironically comments on his fellow captive.