Code 46
The near future. Shanghai detective William Geld has to find out which Sphinx insurance company employee is distributing false "papelles" - futuristic insurance ID protecting citizens in the overpopulated metropolis from the non-citizens kept outside. William finds out that Maria Gonzales is passing the forgeries, but he doesn´t do his duty because he ends up falling in love with her. After spending a night of passion together, he returns home to his family in Seattle. Then one of Maria´s clients dies while using a fake papelle and he has to return to Shanghai. He finds his beloved at a medical clinic. Like him she has violated Code 46. This futuristic variation, employing the Oedipal myth and film noir rolled into one, comes out of the possibilities and limitations which genetic engineering may force upon humanity in the near future.