Wedding of Silence
Mothers don’t hear the voices of their children, nor men the sounds of the factory where they work. But their eternal silence does not prevent them from making merry, experiencing the power of the liturgy, or starting families. After a wild wedding, the groom and his co-workers admire their work – a huge bell for Petersburg. With excitement they observe the swinging of its clapper.
A film about people who live in a world of silence. A mother doesn’t hear the voices of her children, nor men the din of the foundry where they work. But still they lead full lives. They enjoy family gatherings immensely and love to dance. At church the priest imparts his message by means of sign language, their eyes perceiving the beauty of the liturgy. Even the wedding of a couple from the deaf community proceeds like any other – champagne sparkles in silence, hands create magical toasts. The next day the new husband and his co-workers are back at the foundry casting an enormous bell in honour of Petersburg’s 300th anniversary – they admire their work but won’t hear its sonorous sound as it tolls for the celebration.