Afterlife
Kenny Brogan is an ambitious young reporter who is working on a case involving a doctor suspected of participating in the assisted suicide of a terminally ill patient. He is annoyed when his mother rings up and asks him to come home because she urgently needs his help. She has been taking care of his retarded younger sister Roberta, but now she has to go into hospital. She urges Kenny, who is ashamed of his disabled sister, to look after her for a while. The girl, suffering from Down´s Syndrome, is perceptive zo her immediate environment and is well aware of Kenny´s concealed aversion. Nevertheless, she suddenly has all kinds of new experiences - she has her brother all to herself now and she is spending nights away from home for the first time. And Kenny, for whom everything was clear until now, is forced against his will to make a difficult decision about his future... A film about strong family ties, about love and responsibility, clearly the director´s own experience (her younger sister Sharon suffers the same affliction as Roberta). Appearing on screen for the first in the role of Roberta is 23-year-old Paula Sage.