Love in Thoughts
A stylised psychological drama inspired by real events which turned a summer weekend in 1927 into a hell of passion and jealousy. Fellow students Paul and Guenther decide to spend a few days in the country. Paul falls in love with his friend’s sister Hilde, who however already has a boyfriend: Guenther’s former lover Hans.
While being interrogated by the Berlin police, Paul Krantz recalls the events of a weekend in 1927 which ended in tragedy. He and fellow-student Günther Scheller were friends even though they were very different. The introverted dreamer Paul came from a working class background, while the self-confident Günther was born into a rich family. After they finish school the youths decide to spend a weekend at the Schellers´ country home, the family having left town. They are friendly rivals in everything, but it gets serious because of Günther´s beautiful sister Hilde: Paul immediately succumbs to her magic. But he has no idea that Hilde already has a boyfriend - the cook Hans who, moreover, is Günther´s former lover. Under the disturbed mood thus created, the youths close a special secret pact in which love plays a role - but also a willingness to murder for it. A night full of sex, jealousy and passion prepares fertile ground for real-life events which roused Berlin at the end of the 1920s.