Samaritan Girl
Leading South Korean director Kim Ki-duk earned himself the Silver Bear for directing Samaria at this year’s Berlinale. This simple tale of two high school girls who turn tricks after school is a mixture of Buddhist teaching and Catholic guilt and redemption. It marks the director’s return to an earlier ethos of his filmmaking career.
Two Seoul high school girls earn the money for a trip to Europe in an unusual way: Jae-young turns tricks and Yeo-jin arranges customers. The girls see nothing unusual in this. But one day Jae-young is fatally injured. As a result of the shock caused by this tragic event, Yeo-jin decides to offer herself to their former clients in atonement. But then Yeo-jin’s father, a police detective, accidentally finds out what his daughter has been doing after school... Leading South Korean director Kim Ki-duk, whose films were presented in retrospective at Karlovy Vary in 2002, seems to have abandoned the controversy of his prior work: Samaria, too, makes use of violence, sex and death but does so in a somewhat different way. Once again we are confronted by a strange and disaffected world, pervaded by an unusual mood, and supported by lyric music and the atmosphere of a Korean autumn.