The Ladykillers
Suave and eccentric “Professor” G. H. Dorr rents a room in a house in the Southern sticks owned by an old widow. On the pretext of practicing old music, he and his four cohorts start tunnelling into the safe of an adjacent casino. This movie is the Coen brothers’ own unique remake of Alexander Mackendrick’s well-loved English film of the same name.
Brothers Ethan and Joel Coen have attracted a certain following with bizarre crime dramas that generally include shocking scenes and moments of harsh black humour. Recently, however, they have turned their attention to genre films which deviate from the Hollywood mainstream only in their sophistication. The morbid crime-comedy The Ladykillers is just such a movie. A five-member gang, under the leadership of a suave Edgar Allen Poe devotee, "Professor" G. H. Dorr, is planning on robbing the safe at a casino. But he certainly had no luck in picking his cohorts, and even less in the selection of a landlady. Admittedly, the old but energetic Marva Munson isn´t much worried about what´s going on in her basement (where the thieves, on the pretence of practicing old music, are digging a tunnel), but at the same time she´s got a nose for nonsense. Does the plot seems familiar? The Coen brothers have remade Alexander Mackendrick´s 1955 film of the same name, considered the prototype of the English crime comedy.