A watch repairman, used to the ticking of the clock and the thought that he is the master of his own temporal affairs, must sing a different tune after reencountering a former love.
Lonely Julien Muller looks completely ordinary, just like his half-empty house with its watch repair shop. Later we begin to regard his profession symbolically, not so much because of the odd, blackmailing relationship he has with a demonic "madam," but rather because of his ties to the mysterious Marie. A year ago, fate brought them together, but then Marie vanished without a trace. Now she has reappeared just as inexplicably. They move in together and Marie fluctuates between moments devoted to love and passion and those filled with aloof and icy numbness. She seems like someone come from a world where time has no value, nor anything built upon it or which grows within it… And Julien, used to measuring everything by the hands of the clock, stands helpless before a revealed mystery… The film creates its particular tension by transforming an everyday environment into a deceptive labyrinth containing magic elements which sends barely perceptible signals to its characters.