The Story of the Weeping Camel
It is spring and a family of Mongolian herdsmen travelling through the Gobi desert are awaiting the birth of a camel. The young calf almost dies at birth and, because it is a rare white animal, the mother will not accept it, nor feed it. The only hope for survival is an ancient musical ritual… Bavaria Film Award 2004 for the Best Document.
It is spring and a family of nomadic herdsmen in the Gobi desert in southern Mongolia are assisting a female camel which is about to give birth. After a difficult delivery, they manage to save the newborn. It is a rare white camel which the mother rejects, not allowing it to drink her milk. The only way to save the young animal involves an ancient ritual, performed by a musician from a distant village. The family send the two sons to fetch him, and Dude with little Ugna set off across the desert to Aimak, where they encounter civilisation for the first time… The film, both a documentary and feature drama, is a graduate film by students of the Munich Film School. It was nominated for the European Film Award in the documentary section and was screened at many prestigious festivals.