The protagonists of this gently humorous chamber drama about a young couple’s emotional longings are Slovak composer Peter and his wife, the Czech pianist Eva. Though the latter expected to enjoy a country idyll at their home in the Slovak-Hungarian border region, she finds only emptiness and alienation. Not even a love affair brings any satisfaction, and it seems that it takes two to put a marriage back together.
The theme of stagnant, interpersonal, and above all amorous relationships characteristic of animated films by Michaela Pavlátová has also penetrated her feature film directing debut. Unlike the highly-awarded animated work, for which expressive drawing and grotesque abbreviation are characteristic, it is a gently humorous psychological story about the emotional searching of a young married couple. Slovak composer Peter and Czech pianist Eva live in a village on the Slovak-Hungarian frontier, but instead of a country idyll they are living through an emotional crisis. Whilst her husband realises himself in his own work, Eva feels abandoned and professionally unused. Nor does she find an outlet in flight into an amorous relationship with the worldly cellist Andrej. Peter understands that his wife is drawing apart from him, and tries to protect himself against a break-up. However, to put a marriage together again is work for two – and maybe even for their divorced neighbour Márie and her twelve-year-old daughter Janka, who by observing her surroundings acquires very special ideas about relationships between men and women.