Viktor is successful both at work and as the father of the promising student Petr. But the family finds itself suddenly in crisis when his wife dies. The father and son, who up to now had no worries, must come to terms with problems which at first seem to them completely banal: housework and the basic necessities of life. Perhaps they simply can’t get along without women.
Viktor is successful both at work and as the father of the promising student Petr. However, the family unexpectedly finds itself in a deep crisis when his wife dies. The father and son, who up to now had no difficulties, have suddenly to come to terms with problems which at first seem to them completely banal: housework and the basic necessities of life. It turns out that intelligent, educated and organisationally skilled men can fail in no time when faced with everyday life, especially when they refuse to acknowledge it. Their neighbour Lupínek, with four grandchildren to look after, warns them in vain, and offers a helping hand. Uncle Artur, who has problems with his wife, a woman who will not allow herself to be pushed aside, seems to be yet another complication. Then Viktor’s seductive colleague finds herself in the game, as does Petr’s fellow student Zuzana. Viktor and Petr have to help themselves – and it seems they simply can’t get by in life without women.