Little Men
The passive Bek and the eloquent Maxim work as salesmen in the Kazakh capital. They dress well and, encumbered with satchels, offer passers-by their cheap goods. Dreams of wealth remain dreams, especially for Bek. He has a hard time chatting up both clients and women. What will happen in the company reshuffle?
Bek and Maxim are salesmen in the Kazakh capital. They live in low-rent housing but take care to look sharp. Day after day they hit the streets weighed down with bags containing their cheap goods. While the articulate Russian Maxim is one of the best salesmen, Bek, a Kazakh, has trouble cajoling his clients into anything. Maxim tries to help by setting an example, endeavouring to teach his colleague the charm necessary to conquer. Bek´s idealism, however, is invincible. He falls in love with a superficial beauty. Unexpectedly, Max tells Bek that he has finally made arrangements to go to Germany. He has relatives there since his grandmother was a German. In parting he gives Bek a kitschy pendant which plays a melody when anyone whistles. In vain Bek tries to give it to his clients - a shining heart that has yet to touch a single soul. The Cottbus Film Festival is honoured to present Little Men (German premiere Cottbus 2003) in the section East of the West.