Anita Takes a Chance
The tragicomic tale of a middle-aged woman who loses her job of 34 years when the movie theatre where she works is torn down. But at the demolition site, where now a new multiplex is under construction, the freshly-retired, vital, fifty-something woman finds the adventure of a lifetime.
After 34 years as the cashier at a suburban movie theatre, Anita’s world suddenly falls apart. Upon returning from vacation she finds herself barred from resuming her old way of life. Instead of her box office window, she is greeted by a demolition crew: the hum of projectors has been replaced by the din of bulldozers. The new owner disdained the antiquated theatre and decided to tear it down – to make way for a multiplex. Though only in her fifties, Anita is forced into early retirement. After 2424 films which she substituted for real-life experience, the shock of her sudden reversal of fortunes prevents Anita from pulling herself together. A chance love affair and the hope it brings proves to be a milestone in Anita’s life, helping her separate what is now past from what will be her future.