Helluva Good Luck 2
Markýtka and Honza are a loving and beloved royal couple. The sly Princess Eufrozína enchants Lucipher with her charms and she and her father escape from hell with the help of the seven-leagues boots. They plan on joining forces once again with King Brambas in order to deprive Honza of his throne. Evil sister Dora takes advantage of Honza’s absence (he’s out battling the enemy) to bustle in on the castle where she nearly kills Markýtka and her new-born son; she would like to have Honza all to herself. This time round, in addition to Kujbaba, Hnipírek, Valihrach, the fairy godmothers and a couple of devils, the loving pair are supported by Lucipher, a three-headed dragon and several other figures. We are also treated to new fairy-tale attractions such as a golden fish who grants three wishes, porridge from a magic pot and an elixir of forgetfulness. As in every fairy tale, evil is punished in the end and Eufrozína, her royal father, Brambas and Dora find themselves back in hell, jammed into the same cauldron.