Together
It’s 1975. Elizabet takes her two children and leaves her husband. She has decided to no longer suffer her husband’s aggression nor her stifling role as a housewife. Her brother Göran, who lives in Stockholm in a community called Together, provides a roof over their heads. The community’s strange members, living in common, shock not only their neighbours but Elizabet’s kids as well. After initial scepticism and mistrust, however, the original and new members of the household manage to understand and help each other, and they confirm their new friendship at a big football match held in a snowy garden. Once again Moodysson addresses the themes of love, friendship, sexual freedom and, this time, politics. There are songs, too: “Love Hurts” by Nazareth and ABBA’s “S.O.S.” The movie has received numerous awards including Best Director at Gent, Best Screenplay, Director, and Actor (Michael Nyqvist) at Gijón, and the Special Jury Prize from a festival in Paris.