The Foul King
Thanks to his poor performance, a sheepish and insignificant bank clerk is on the verge of being fired. At the same time his boss uses him as the object of ceaseless taunting criticism, and doesn’t hesitate to resort to aggression and wrestling holds. Thus it’s no surprise that memories of his childhood admiration for the wrestler Ultra Tiger Mask begin to flash more and more often through the young man’s mind. And from memory it’s only a step – or perhaps a few stumbling feet – to action. The clerk’s daily life becomes a mere dull reflection of his night-time matches as a wild and cruel wrestler, no holds barred – though in reality everything is agreed on beforehand. But then love enters the ring: he falls for the trainer-daughter of the idol he worshipped as a child and perhaps because of this the final match against a bloodthirsty adversary gets completely out of control. A somewhat surprising look at modern Korea in which the seemingly obvious differences between a bank office and the bloodstained wrestling ring dissolve into one.