Intimacy
The filmmaker says that Intimacy starts where most films leave off: in bed, or more precisely on the floor, because that’s exactly where Jay and Claire’s Wednesday appointments are held: they meet to have sex and both stick to an unwritten vow of silence. They know nothing about each other and when Jay feels the need to find out his partner’s identity their relationship begins to fall apart. Jay left his wife a while ago and lives in a borrowed flat; he works at night as a bartender in a low-class pub. After following Claire one day he finds out that she’s an actress, and that she’s married. Her husband Andy is quite open and soon Jay and Andy become friends. He doesn’t seem to know much about his wife or is wise enough to grant her her freedom. From the time he begins to probe into her private life Claire ceases to come for their unspoken, though once regular, Wednesday appointments. Jay decides to act. . . .