Last Resort
Tanya and her ten-year-old son Artiom fly from Moscow to England expecting to be picked up by Tanya’s English fiancé. But not surprisingly at Stansted airport they are detained by the British police who suspect that not everything is on the up and up. Unable to get hold of her fiancé and fearing that they will be deported back to Russia, Tanya finally decides to seek political asylum. She and her son are taken to a refugee camp on the coast at Stonehaven, and there they meet an Englishman named Alfie who takes a liking to Tanya. Alfie not only tries to make life in the camp as pleasant as possible but also tries to help get them out of it altogether. The film was shot by and large chronologically, and some of the dialogue was created on location while filming. In this, his latest work, director Pawlikowski has smoothly blended together poetic images with a documentary shooting style.