Our Cells
They say that people are capable of doing anything for two reasons: in order to have or not have children. Every tenth marriage or partnership in Hungary is childless. The heroes of this film long to have a baby above all else. After long years of futile hope, they are told that the only solution is artificial insemination – a test-tube baby. Difficult times follow. Periods of hopelessness alternate with spells of euphoria; the physical and psychological pressure places their mutual love under constant examination. But they have a great goal ahead of them: a child.... Over a period of two and a half years the filmmakers followed three couples and their struggles to have a child. Louise Brown, the first test-tube baby, was born in 1978. Since that time, a million babies have been brought into the world via artificial insemination.