Bellaria - As Long As We Live
A poetic film presenting a group of passionate archive film buffs who, week in, week out, set out on a nostalgic journey into the past with regular visits to the Bellaria cinema in Vienna.
In one of the smaller streets of the Austrian capital stands the old-time Bellaria cinema, whose repertoire consists of films from the years 1932-1948. Here, week in, week out, a group of passionate admirers of the good old days set out on a nostalgic journey into the past. After an introduction to this strange place, where time came to astandstill several decades ago, director Douglas Wolfsperger allows us a glimpse of these somewhat eccentric filmgoers whose engaging private lives and more or less fulfilled desires strangely correspond to the phantasmic world of the silver screen watched from the dusky rows of this antiquated cinema. The melancholic documentary Bellaria - As Long As We Live thus offers a fascinating sociological insight into this society of unusual aficionados of the tenth muse, perceiving the reality of contemporary Austria through the lives of their favourite film heroes.