Coal Tower
An addict named Jakub decides to kill the mafia boss Pexeso because he suspects him of being involved in the murder of his girlfriend. He soon finds out, however, that the reality of the situation is more complicated than he at first imagined. The film, set within the subculture of big city druggies, narrates a tale of the destructive influence of drugs.
A drug dealer and addict named Jakub decides to liquidate mafia boss Pexeso, convinced that he was involved in the murder of his childhood friend and long-time secret sweetheart, Věra. Jakub plans to take his revenge, with the help of friend Radek, at the opening of a nightclub owned by Pexeso and his brother. When the protagonists realise that the mark and his brother are indistinguishable, the situation becomes more complicated. During the failed assassination attempt, Radek’s girlfriend dies, and Jakub discovers that the circumstances surrounding Věra’s death were quite different from what he had at first imagined.... The film, set within the subculture of big city druggies, narrates a tale of the cruel and destructive influence of drugs. This fresh look at one aspect of youth culture combines, in a rather original way, elements of psychological drama, crime thriller and black comedy.