Atanarjuat-The Fast Runner
The first film to be made in the Inuit language, based on an ancient Inuit legend about good and evil, love and revenge, survival and death, set in the Arctic. This unusually strong drama won the Camera d’Or for Best Debut at Cannes 2001.