El Bonaerense
An true and almost documentary portrait of police in contemporary Argentina, showing the roots of corruption throug the story of one police novice.
35-year old Zapa is a regular, hard-working guy, a locksmith living in rural Argentina. When his boss asks him to do a special job for some special clients, Zapa agrees – he has no choice. They break into a drugstore and Zapa cracks a safe. The boss disappears and very soon Zapa becomes a main suspect. To avoid prison, he has to leave his birthplace for the concrete wastes of Buenos Aires, where he on advice of his uncle, a police inspector, signs up as a police cadet. After months of hard training, he finally graduates. He starts to discover how the corruption works and slowly he becomes a small part of the system. Soon there´s no going back.