Blade II
The action horror continues with another adventure for the hero born on the pages of Marvel Comics. Blade – half man and half vampire – joins his companions in a struggle against a new breed of vampire which is dangerous both to ordinary mortals and their own kind.
A loose continuation of the action horror (1998) by director Stephen Norrington which again draws on the comic strip by Marv Wolfman and Gene Colan “Blade & Frost” from Marvel Comics; in 1973 it introduced the first ever Afro-American action hero. The film is set two years after the first story and the hero of the title – half man and half vampire – is urged by vampire king Damaskin to wage a war against a new breed of vampire which is dangerous both to ordinary mortals and their own kind. The insatiable Reapers are terrorising the human and vampire community with similar nerve: they are resistant to garlic and silver bullets but not – like all children of the night – to light. Blade, together with his new companion Scud, a weapons specialist, and his old teacher Whistler who managed to survive his own death, gets a commando together capable of defying their implacable and almost invincible opponents. This action horror spectacle was partly filmed in Prague.