The story based on a Chinese tale is set in 1920’s Ireland, an absurd comedy about the unusual villager called Harry. He has a tempestuous spirit, he is rough-hewn and lives according to his own rules, thus he also needs a personal enemy. When he finally finds a reason to hate the most powerful man in the region, he unleashes a witch hunt without thinking of the consequences.
The year is 1924. Skillet is a remote little village in western Ireland. Harry Maloney is as stormy in temperament as the local weather and as roughly hewn as the surrounding landscape. A widower who has also lost a beloved son and who lives in a run-down house with his younger boy, Gus, is pursued by a dream. In the dream he turns into a tree whose wood is then used for a coffin. Harry is his own man, convinced that his strength is measured by the position and might of his opponent. And so he chooses as his enemy George, a publican and the most powerful man for miles around. The latter has just become a father and he brings in the village girl Eileen as his new helper. At the christening Gus already has his eye on her and, for George the matchmaker, it’s easy to arrange a wedding between the two, even against Harry’s will. One day, Harry discovers that George is having an affair with his son’s wife and he now has a fitting excuse to embark upon a witch hunt without a thought to the consequences for all concerned.