Grill Point
Two forty-something married couples living in Frankfurt lead lives of utter boredom, and romance is but a thing of the past. Even the couples’ friendship has become routine, and evenings spent together are livened up by looking at each others’ vacation slides. Chris works as a radio announcer but these days he and his wife Katrin have almost nothing to say to each other. Uwe spends nearly every moment in his snack bar, neglecting his wife Ellen and their kids. It is no surprise then that a chance meeting between Ellen and Chris, two lonely and emotionally destitute people, develops into a romantic adventure. Their love affair, however, is very soon discovered. Now it’s Katrin and Uwe’s turn... This documentary-style tragicomedy drawn from everyday life was shot with a skeleton crew, no script, and the acting was exclusively improvised. Grill Point was awarded the Grand Jury Prize at this year’s Berlin Film Festival.