Tricky Life
A sexy tragicomedy about Elisa from Montevideo, a 27-year-old mom who sets sail across the ocean in search of happiness, security and independence. After many wrenching twists of fate her life quite unexpectedly takes a turn for the better….
This sexy tragicomedy recounts the tale of Elisa, a woman looking for happiness, security and independence. Her dream is to own a hair salon in Montevideo. But because she’s short of funds and is taking care of two kids from different fathers, she accepts a job as a hostess. In the end, she doesn’t even scorn the idea of making a bit more cash as a prostitute – and a damn good one at that. After meeting a pimp named Placido and falling in love, it seems as if all her dreams will come true. She and Placido and friend Loulou decide to move to Europe, and they end up in Barcelona as illegal immigrants. Elisa dreams of staggering wages, but she quickly sobers up and is forced to face disappointment and disillusionment. She has to work the streets, her lover beats her, and the dramatic situation is made all the worse by an ever uglier struggle between Uruguayan prostitutes and Brazilian transvestites. When Loulou dies, Elisa’s world view is elementally marred. She stops idealizing Placido, and her loyalty to him evaporates. The harsh reality of her life forces her to collaborate with the police, but her decision to do so is made just that much easier by the discovery that, thanks to Placido, her two kids have ended up in a Uruguayan orphanage….