Samba Riachao
Samba Riachao is a poor musician famed all over Brazil. The movie takes a close look at his life and maps out the development of Brazilian folk music. We encounter the first bossa nova masters and continue on through to contemporary Brazilian music. Caetano Veloso, Gilberto Gil and other distinguished artists share their impressions.
Samba Riachao is a poor musician, yet remains a living legend and artist celebrated throughout Brazil. This documentary film describes not only his life but also the path of Brazilian music through several generations. From the first masters of the bossa nova it also introduces us to contemporary Brazilian musicians. Other distinguished Brazilian artists also have their say in the film, for example, Caetano Veloso, Gilberto Gil, Tom Zé, Daniela Mercury and Armandinho. This exceptional film cleverly maps out the development of Brazilian folklore in the first feature-length documentary by Jorge Alfredo.