Nowhere in Africa
The Jewish Redlich family emigrated from Germany to Kenya in 1938. Life on the isolated arid farm, however, is by no means easy. The elegant Jettel finds it extremely difficult to come to terms with life in Africa, while young Regina falls in love with the country. But fate has other obstacles in store for them….
The Jewish Redlich family emigrate to Kenya in 1938. The War in Europe is imminent and the provident Walter decides to save those closest to him from its consequences. While his wife Jettel finds it hard adapting to her new life on an isolated farm, a far from romantic existence, little Regina falls in love with Africa. She befriends the native cook Owuor, she learns the language of the local inhabitants and gradually discovers the magic of the black continent. Her parents’ marriage, however, begins to show cracks, and the end of the war, during which most of their Jewish relatives have perished, places them in an absurd situation. According to the victors’ logic, as German nationals they belong to a nation who lost the war. Now Walter longs to return home, but Regina and Jettel want to stay….