Bedtime Fairy Tales For Crocodiles
Archangel suffers from chronic insomnia; his wife has left him, taking their small autistic son with her. He sets off for his native village to see his dying father for the last time. There he finds the origins of his problems, discovering things about his family’s past which were closely linked with historical events in Mexico, but he is unable to escape his fate.
Archangel lives in the city, he is troubled by the departure of his wife and his small autistic son Gabriel, and he suffers from chronic insomnia. He receives news from his brother that their father is dying and he sets off for a desolate rural settlement to see the old man for the last time. When he arrives in his native village, to his surprise, he finds out that both father and brother are long dead. Searching for his own roots, he discovers a curse which has afflicted his family for several generations: his great grandfather, desperate to get his hands on family property, killed his own brother. Archangel also discovers why he suffers from insomnia. The story of his family and ancestors began in 1860, and was influenced by events in Mexican history, such as the reign of President Benito Juárez, the French occupation, the reformation war, the Mexican revolution and mass emigration to the United States. Archangel’s memories return to his childhood – his mother had run off with another man, and he himself had been thrown out by his father after a serious argument with his brother. He tries for a reconciliation with his wife but, in the end, is unable to escape his fate.