Filament
Tokujiro Sawada, the owner of a small photographic studio, lives in the imaginary town of Kouya. His wife left him ten years earlier for a younger man, and his two adult children aren’t thrilled by the fact that their father is a transvestite. The son is mixed up with a street gang and the daughter, once married to a mobster, has her own problems. This family appears to be on the brink of collapse....
The film unfolds in the imaginary town of Kouya where Tokujiro Sawada, the owner of a small photographic studio, lives with his two adult children. His 25-year-old son Kyota, nicknamed Filament, is a member of a street gang and is going nowhere fast. Filament’s sister Asumi, two years his senior, was once married to a member of Yakuza, the Japanese mob. She suffers from sleepwalking, and not even their father is spared an eccentricity. Nights he dresses up as a woman and hits the streets under a new identity. Ten years previously the mother of this odd family ran off with a younger man. But now she has returned, just at the moment when the family is heading for disaster. The son doesn’t want to forgive her, although he himself is going through rough times, and the daughter’s ex begins to threaten her. The father, till now only wanly looking on, must make a decision....