Kidnapped Home
Libor’s wealthy but hostile relatives send him off to a private boarding school. When he is kidnapped by blackmailers, he uses this opportunity to run away. He finds a new identity but knows that he has to sort out his life. This family-oriented psychological story about the quest to find a real home was inspired by the book by Iva Procházková.
The adolescent Libor remembers that fateful June morning which changed his life. The summer holidays are about to begin and this impressionable pupil of a prestigious private boarding school pays an unwilling visit to his wealthy and disagreeable relatives who have assumed responsibility for him after the death of his parents. On the way back he is kidnapped by a pair of amateur hoods who then discover that the kid’s aunt and uncle are hardly concerned about his disappearance. When Libor manages to escape, he decides to use this opportunity to disappear. He finds a safe haven in idyllic rural isolation with the family of Erik and Blanka who, although they already have their own daughter, are only too glad to welcome other adopted children into the fold. Libor pretends that he has run away from a children’s home and everyone believes him, but he eventually realises that he has to tell his new family the truth. Iva Procházková wrote the screenplay based on her own internationally successful book, transformed by director Ivan Pokorný into a psychological film story about the quest to find a real home and true values.