Guardian of the Frontier
Alja, Žana and Simona’s girls-only vacation on the Kupa river, which forms the border between Slovenia and Croatia, gradually turns in a personal drama and the first painful lesson life teaches them.
University students and friends Alja, Žana and Simona decide to go on a girls only vacation – a canoe trip on the Kupa river, which forms the border between Slovenia and Croatia. None of them realises that, from the minute they take up the paddles, a man is watching them. Only at the end of the trip – and it is quite an adventure – do they find out that he is an influential local politician, and a surprisingly conservative and powerful one for his age. He guards not only a border which seems to separate two incompatible worlds, but also traditional Slovenian values and customs. Anyone who doesn’t show the proper respect is liable to get killed. For the rather frivolous trio of girls, encountering this strange man, and the river vacation as a whole, is life’s first big lesson and a tough test of their friendship.