Le fils de Joseph
Summertime in Paris. Fifteen-year-old Vincent lives with his mother but wants to find out who his father is. His quest takes him to a publishing company headed by Oscar Pormenor. Grotesque expression, declamatory acting, precisely composed shots, a story divided into chapters inspired by Biblical scenes – all natural components of an anachronistic yet innovative work by a highly original director.
Summertime in Paris. Fifteen-year-old Vincent lives with his mother Marie but is angry and frustrated because he doesn’t know who his father is. Without a thought for his devoted mum, he sets out to find him. His quest acquires unexpected dimensions and eventually leads him to a major publishing company directed by the arrogant and fiendish Oscar Pormenor. Here, Vincent meets Oscar’s reprobate brother Joseph, and the two form a meaningful relationship that helps them discover who they really are. The distinctive writer-director separates the story of his anachronistic yet innovative film into chapters inspired by scenes from the Bible. In meticulously composed shots he combines declamatory acting with grotesque expression, high art with low – all enhanced by hearty performances from the outstanding cast: Natacha Régnier, Fabrizio Rongione, Mathieu Amalric, Maria de Medeiros, and Victor Ezenfis as Vincent.