Belgica
Brothers Frank and Jo haven’t seen each other for years but they become much closer when Frank starts working in Jo’s bar. Belgica fast becomes a club for the in-crowd where all life’s troubles are quickly forgotten in the dark of night. A dynamic, emotive and masterfully shot movie in which both characters and their audience go flat out. But will they survive it?
Brothers Frank and Jo haven’t been in contact for years, but then Frank starts working in his younger brother’s bar, which turns out to be a great move. The dance floor groans under the weight of the packed crowd, rock ’n’ roll splashes off the sweaty walls and, when the dark night takes over, it’s the in place to let off steam. The Belgica becomes a club where the sky really is the limit – the intoxication and addiction to this frenzied lifestyle happen much faster than expected. In his latest film, director van Groeningen doesn’t allow his heroes or his audience any downtime over the movie’s two hours, quite the reverse: without compromise, with incredible visual force and at a blistering pace he draws them into a world where nothing’s a game and everyone goes flat out. But will Frank and Jo be able to extricate their relationship from the alcohol, sex and drugs – while also finding themselves in the process? The superb music from eclectic Belgian band Soulwax only enhances the intense and profoundly sensual experience that the film brings.