The Ear
This political thriller was the only film to come out of 1960s Czechoslovakia that took aim at the highest party echelons. Kachyňa’s riveting exposé of power-struggle machinations is interwoven with a husband-and-wife psychological drama heightened by superb performances from Jiřina Bohdalová and Radoslav Brzobohatý.